Jämsän Tanhuujat RY

Jämsän Tanhuujat ry on perustettu 24.01.1975.

Perustajajäseninä mm. Jouko Talikainen, Auvo Kiiskinen Ja Jukka Järvinen.

1960-luvulla Jämsän kylilä toimi monta eri tanhupiiriä mm.Turkinkylällä, Hassissa ja Arvajalla. Koulujen opettajien naisvaltainen joukko päätti kuitenkin perustaa yhden yhdistyksen, jotta myös kylien pojat saataisiin saman katon alle pyörähtelemään ja näin myös kaupungin tuki pystyttiin ottamaan vastaan.

Erkki Kyrö toimi pitään ohjaajana. Hänen jäätyä taka-alalle Hilkka Tihilä jatkoi tanhuohjaajana, tuolloin harjoitukset pidettiin Ruotsulan koululla.

Ohjaajana toimi pitkään myös Arja Melkinen.

Kaudella 2022-2023 tanhuujien ryhmissä on kolme ohjaajaa. Päävastuullisena Marjo Örn ja Pikkaroiden ryhmää ohjaajavat varhaiskasvatuksen ammattilainen Eija Partanen ja yläasteikäinen 12 vuotta tanhunnut Moona Örn

Seuran toiminta on keskittynyt kansantanssin- ja musiikin esittämiseen ja tunnetuksi tekemiseen.

Jämsän Tanhuujat ry johtokunta v. 2022:

Puheenjohtaja, ryhmien yhteyshenkilö,ohjaaja Marjo Örn, Vpj Tapani Rauhala.
Sihteeri ja rahastonhoitaja Sirkku Elo.
Johtokunnan muita jäseniä Eija Partanen, Jari Elo, Selma Hakanen.

Kurssit ja tapahtumat seurassamme ovat tuotettu Kansalaisfoorumin tuella!